Gå til indhold
Søg

Inklusion gennem fag

At skabe muligheder for inklusion gennem fag betyder, at fag og tværfaglige aktiviteter tilrettelægges på basis af differentiering og med udgangspunkt i en undervisning, der både giver mening for børn og unge, og samtidigt skaber nysgerrighed i forhold til at udfordre egne kompetencer.

Inklusion i et fag må dermed på den ene side relateres til fagets kerne og didaktik, men samtidig må faggrænser overskrides for at give mening i praksis for lærende børn og unge.

ph.d., Docent ved Københavns Professionshøjskole, Læreruddannelsen Forskning og Udvikling

Forsknings- og udviklingsområder:

  • Praksisfællesskab
  • Eksklusion
  • Klasseledelse
  • Læreruddannelsen
  • Inklusion
  • Folkeskolen
  • Pædagogik
  • Didaktik
  • Matematik i folkeskolen
Associate Professor PhD, Editor-in-Chief, Studier i Læreruddannelse og – Profession

Forsknings- og udviklingsområder:

  • Folkeskolen
  • Engelsk i folkeskolen
  • Læreruddannelsen
  • Inklusion
  • Didaktisk inklusion
  •  Computer-assisted Language Learning
  • Universal Design for Learning