Inklusion på tværs af dagtilbud, skole og fritidstilbud
At kunne løfte inklusionsopgaver forudsætter, at professionelle i institutioner, på skoler, i klubber mv. samarbejder og på tværs af lovgivninger, professions- og opgaveforståelser. Et samarbejde, der i øvrigt også omfatter en række relevante NGO’er som idrætsklubber, spejderforeninger, gamerklubber o.a. fritidstilbud.
Et børn og ungeliv skal ikke ses som opdelt og fragmenteret, men som et sammenhængende hverdagsliv.
Thomas Thyrring
Docent, Ph.d. ved Professionshøjskolen UCN, Forskning og Udvikling, In- og eksklusion i pædagogisk praksis
Forsknings- og udviklingsområder:
- Inklusion
- Chanceulighed i skole, fag & uddannelse
- Disability studies
- Komparativ metode
- Støtteforanstaltninger
- Equity
- Social retfærdighed
- Læreruddannelse
- Pædagogisk psykologi
- Pædagogisk filosofi
- Vidensmobilisering
- International uddannelsesforskning
- Inkluderende pædagogik