Plejefamilier
Over halvdelen af anbragte børn i Danmark bor i plejefamilier. At være anbragt i en plejefamilie betyder, at man bor med plejeforældre og evt. plejesøskende og indgår som en del af familie.
Du kan her få et kort indblik i forskernes arbejde og fokusområder. Desuden kan du finde links til UC Viden og informationer om andet relevant materiale.
Hvis du vil søge i indholdet på denne side, får du de bedste resultater, hvis du åbner de enkelte informationer under de oplistede forskere.
Charlotte Bredahl
Ph.d, Uddannelsesleder v Københavns Professionshøjskole, Socialrådgiveruddannelsen
Forsknings- og udviklingsområder:
- Brugerinddragelse
- Børneinddragelse
- Skoletrivsel og skolefravær
- Virtuelle undervisningsmuligheder for børn med stort skolefravær
- Indsatser for de børn og unge, der har brug for hjælp fra sundhedsplejen, fra psykologer eller fra børne- og ungdomspsykiatrien.
- Mig og Min Plejefamilie: Systematisk måling af plejebørns læring og trivsel
Kresta Munkholt Sørensen
Ph.d. ved Københavns Professionshøjskole, Socialrådgiveruddannelsen
Forsknings- og udviklingsområder:
- Mig og Min Plejefamilie: Systematisk måling af plejebørns læring og trivsel
- Brugerinddragelse
- Børneinddragelse
- Produkter fra børnepaneler: Børns perspektiv på sagsbehandlingen
- Socialt arbejde og sociale forhold
Stine Thygesen
Ph.d., Københavns Professionshøjskole, Læreruddannelsen
Forsknings- og udviklingsområder:
- Læring, pædagogik og undervisning
- Undersøgelsesdesign, teori og metode
- Socialt arbejde og sociale forhold
- Skoler, fag og institutioner
- Børn og unge
- UC Viden
- Ph.d.-præsentation: Redningsarbejde. Kultursociologiske analyser af relationer og forestillinger i velfærdsarbejde med plejebørn og deres forældre
- Artikel: Montage – Afbrydelse af moderne fortællinger og erkendelse af udviklingens spøgelse i velfærdsarbejde
- Artikel: Montage and the illumination of developmental thinking in welfare work