Gå til indhold
Søg

Inkluderende undervisnings- og læringsmiljøer

At kunne betegne læringsmiljøer som inkluderende forudsætter, at børn og unge uanset læringsforudsætninger gives muligheder for deltagelse på lige fod med andre børn i det aktuelle læringsfællesskab.

For at sikre deltagelse er det nødvendigt, at tilrettelæggelsen af læringsmiljøet tager udgangspunkt i børn og unges forudsætninger for således at modvirke eksklusion og selveksklusion.

Leder for Pædagoguddannelsen Forskning og Udvikling, Københavns Professions Højskole

Forsknings- og udviklingsområder:

  • Inklusion
  • Approaching Inclusion
  • Den inkluderende skole
  • Børn og unge i mistrivsel
Ph.d., Docent ved Program for børns trivsel i og på tværs af dagtilbud, skole og hjem, VIA

Forsknings- og udviklingsområder:

  • Forskning i og udvikling af inkluderende læringsmiljøer i folkeskolen
  • Folkeskolen
  • Inklusion
  • Forbedring af samspillet mellem skolepraksis, læreruddannelse og forskning
  • Børn og unge
  • Mistrivsel og inklusion
  • Approaching Inclusion
Docent, Ph.d. ved Professionshøjskolen UCN, Forskning og Udvikling, In- og eksklusion i pædagogisk praksis

Forsknings- og udviklingsområder:

  • Inklusion
  • Chanceulighed i skole, fag & uddannelse
  • Disability studies
  • Komparativ metode
  • Støtteforanstaltninger
  • Equity
  • Social retfærdighed
  • Læreruddannelse
  • Pædagogisk psykologi
  • Pædagogisk filosofi
  • Vidensmobilisering
  • International uddannelsesforskning
  • Inkluderende pædagogik